Kahvi on terveysjuoma




Jouluna tulee herkuteltua ja se myös meille kaikille suotakoon. Siitä ei kuulu kantaa huonoa omaatuntoa ja morkkista, vaan joulusta saa ja pitääkin nauttia niinsanotusti täysin vatsoin, iloisella fiiliksellä ja täydellä sydämellä. Loppujenlopuksi joulukin on vain todella pieni osa koko vuodesta ja tuhat kertaa enemmän merkitsee se, mitä arkena syöt, kuin se, miten juhlapyhinä herkuttelet. Jos kuitenkin tuntuu, että jouluna menee herkkuja kaksinkäsin sisuksiin ja kaipaisit hiukan vinkkejä, kuinka ne joulukilot ei niin tarttuisi, kannattaa lukea allaolevat vinkit läpi.

Oikein hyvää joulunodotusaikaa sinulle!



Syö järkevästi suurimman osan ajasta



Yritä joulun pyhinäkin tehdä mahdollisimman paljon järkeviä valintoja, äläkä tuhlaa kaloreita napostelemalla jotain vain tylsyyteen. Syö kohtuudella muu osa päivästä ja jouluaterialla nauti murehtimatta turhia.


Syö vain mitä rakastat



älä mätä suuhusi joulutorttuja ja kinkkua, jos ne eivät todella ole suurimpia intohimojasi. älä syö mitään vain siksi, että se on edessäsi, vaan valitse ruokia joita todella rakastat.


Huolehdi annoskoosta



Sinun ei tarvitse kieltäytyä kokonaan herkuista, kunhan keskityt annoskokoihisi. Valitse lautasellesi suurempi annos terveellisiä valintoja, jolloin herkkujen määrä jää pienemmäksi.


Syö enemmän hedelmiä ja kasviksia



Kasvikset ja hedelmät ovat erittäin kuitupitoisia ja vähäkalorisia, joten tankkaa vatsaasi niillä, jolloin kaloripitoisille herkuille jää vähemmän tilaa.


Karsi nestemäisiä kaloreita



Usein käy niin, että ihmiset eivät tajua tarkkailla, kuinka paljon kaloreita tulee nautittua nestemäisessä muodossa. Toisin sanoen viinit, glögit ja limsat tuovat yllättävän suuren lisän päivän kaloreihin ja sen lisäksi alkoholi vain kiihdyttää herkuttelunhimoa.